Stallvärdsridning

Hejsan alla,
Idag red jag Akros på stallvärdsridningen, det gick sådär..
Först red jag självständigt, han var lite seg och när jag red
på volt så vek han inåt hela tiden, och jag kunde inte knuffa ut honom, han var helt skänkeldöv !
Han orkade inte riktigt hålla galoppen och bröt därför av ganska många gånger.
Sen så red alla vi som ridit självständigt ner till dom som 'lekte'.
Vi var i två lag, först slalom sen ett litet hinder sen skulle man fort av hästen,
och springa fem varv runt en sockerbit (håller handen på sockerbiten och böjer ner huvudet, i stil med irländsk julafton.)
Sen fort upp på hästen igen hoppa hidret slalom tbx och langa vidare ett spö till nästa person.
Akros hoppade hindret dom första 4-5 gångerna, sen blev det helt plötsligt jätteläskigt x'd
Han typ slänger sig åt sidan och snurrar runt och vill INTE hoppa.
Sen så skrittar vi över hindret en gång och sen travar en gång sen gav vi oss.
Nu sitter jag hemma och gör ingenting ska strax ner och se på film med familjen, elr så ser jag ponnyakuten
på datan uppe hos mig, har inte bestämt mig vilket än ;)
Jag och Akros i typ somras :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0