Dagen..

Dagen har inte varit den bästa..
Det började med att en skrämde min ponny så han blev stressad och gick på tårna.
Sen skulle jag longera Gerrie, det började bra men sen när jag spände på inspänningstyglarna lite löst, då blev ponnyn helt galen, slet i longeringslinan och kastade sig bakåt i ren panik, "sprang" bakåt och lyckades dessutom slita av halva svansen. När jag väl fick stopp på henne försökte vi igen. Bara jag kom nära bettet med handen så kastade hon sig igen. Jag fick lite halv panik att se henne så stressad. Tillsist tog jag bort inspänningen och lät henne gå ett varv på volten fritt, när hon var lugn gick jag in. Jag ville inte stressa henne mer.

Jag hade lite smått panik över att hon var så stressad så när jag skulle gå med Mysak gick det lite sådär.
Vi gick ner för en lite isig backe så han halkade lite men vi tog oss ner utan skador. När vi väl var nere böjer jag mig ner och känner på hans kota. Ponnyn hopar rätt upp i luften och försökerdra iväg, som tur är lyckas jag hålla honom. efter det reagerade han på varenda litet ljud och var almänt på tårna. När vi tillsist hade gått 35 minuter hade han bara hoppat till några gånger.

Nu sitter jag och Matilda och skriver på bloggen och sucktar efter ridkläder, Är det verkligen ingen som vill sponsra mig med 5000?


Saknar sommaren med de fina <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0