Problem i paradiset

Hoppade Merlot i skolan. gick väl bra? inget att klaga på. är en sammarbetsvillig
ponny som går riktigt fint. Hoppade en liten bana med 5½an, studsserie & ett vanligt
räcke på medellinjen.

Filipine ville däremot allt annat än att sammarbeta idag ..
Och idag höll inte mitt tålamod speciellt länge heller.
Hon lyssnar ju bra på hjälperna om jag ber henne flytta undan rumpan,
skänkelvikningar o.s.v.
Det är bara att hon fuskar med allt! hon gör aldrig mer än vad hon behöver.
Visst hon böjer på nacken men jobbar aldrig ärligt.
Jämt när man rider måste man sätta henne i form så om man ändrar det
minsta på sin handställning/hur hårt man håller i tygeln så "går hon upp igen"
Man får aldrig ett stöd så man bara kan köra på sen utan man måste HELA TIDEN
jobba med hennes form.

Och idag orkade jag inte sitta där och försöka kämpa med det för det kmr
vara precis likadant imorgon igen.
Ena stunden kan hon inte trava, då ska hon passa fram och så fort saker inte går
som hon vill så slänger hon sig åt sidan/backar in i väggen/börjar att ställa sig upp.
SUCK!

Så idag valde jag att gå ut från ridhuset efter 30 minuters ridning.
och ja! jag låter som en tjurig unge just nu! men idag var det en sån "ge upp dag"
och jag menar inte att jag rider som en gud utan det är mycket jag behöver
jobba med också allt beror inte bara på Filipine.
MEN jag vet inte hur jag ska komma vidare när hon inte inbjuder till att ta stöd på tygeln?
+ tar man minsta lilla förhållning får man börja om med formen IGEN (galoppen)
och hon bara ökar och ökar i galoppen hela tiden. Så jag vet inte hur jag ska lösa detta?
fågan är hur ska jag ändra min ridning för att lösa problemen?

Om jag inte lyckats lösa "problemen" innan jag åkt iväg så är förhoppningsvis det mesta 
på plats när jag kommer hem från Irland då Fia har trimmat henne (:


/ankihh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0